ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Οι δύο εμφανίσεις της Μαριώς στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών πριν από λίγα χρόνια εξέπληξαν το κοινό, αφού δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ρεμπέτες να τραγουδούν σε χώρους όπως ο συγκεκριμένος.
Την προσεχή Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου η «τελευταία ρεμπέτισσα» θα εμφανιστεί για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής της γενέτειράς της Θεσσαλονίκης, σ’ ένα αφιέρωμα στο ρεμπέτικο τραγούδι και στην ίδια. Η ιδιαιτερότητα σ’ αυτήν τη συναυλία έγκειται στο γεγονός ότι για πρώτη φορά εκτός από την ορχήστρα της που θα τη συνοδεύει, θα… συναντήσει τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Εύλογα λοιπόν, τίθεται το ερώτημα, πώς μπορούν να συνυπάρξουν και να «δέσουν» μια ρεμπέτισσα με μια συμφωνική ορχήστρα σε ένα Μέγαρο Μουσικής, και πώς θα ακουστούν αγαπημένα ρεμπέτικα τραγούδια ενορχηστρωμένα από μία συμφωνική ορχήστρα.
Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά δίνει η ίδια η Μαριώ στη συνέντευξή της στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, επισημαίνοντας πως το αφιέρωμα του ρεμπέτικου τραγουδιού σ’ ένα Μέγαρο Μουσικής δικαιώνει τους ρεμπέτες, ενώ δικαιώνεται και η Θεσσαλονίκη στην οποία -όπως υποστηρίζει- γράφτηκε η μεγαλύτερη ιστορία του ρεμπέτικου.
Επίσης εκφράζει την άποψη πως το ηλεκτρικό μπουζούκι έχει αλλοιώσει το ύφος και το «χρώμα» του ρεμπέτικου, ενώ τονίζει πως θεωρεί σημαντικό το ενδιαφέρον των νέων για αυτό το είδος μουσικής.
Ακολουθεί η συνέντευξη της Μαριώς στον Νίκο Γιώτη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:
Ερ. Τι σημαίνει για σας το αφιέρωμα στο ρεμπέτικο τραγούδι και σε σας, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης;
Απ. Δεν νομίζετε πως είναι καιρός κάποια στιγμή η Θεσσαλονίκη να δικαιωθεί; Δεν είναι θέμα ρεμπέτικου αλλά ιστορίας. Η περισσότερη ιστορία του ρεμπέτικου γράφτηκε απ’ τον Τσιτσάνη, τον Βαμβακάρη, τον Καλφόπουλο, τον Μπίνη και άλλους. Έπρεπε να ζουν οι ρεμπέτες τώρα για να δουν πώς τους βλέπουν αξιοκρατικά σήμερα και δικαιώνονται.
Ερ. Έχει μεγάλο κομμάτι από την ιστορία του ρεμπέτικου η Θεσσαλονίκη όπου δραστηριοποιήθηκαν αρκετοί ρεμπέτες…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου