Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

Ιστορίες ρεμπετών και πώς πέθαναν στην Κατοχή

Μετά την πρώτη απάντηση στους φασίστες και τους ντόπιους θαυμαστές τους, οι Έλληνες ξεσηκώθηκαν και αγωνίστηκαν για την εθνική και κοινωνική απελευθέρωσή τους.

Οι μεγάλες στιγμές ενός λαού που πάλεψε μέσα στις πιο αντίξοες συνθήκες. Μέσα σε συνθήκες καταχνιάς, πείνας και κατατρεγμού. Πολλοί έφυγαν μέσα σε κείνες τις συνθήκες και ανάμεσά τους κάποιοι πού ήταν στηρίγματα αυτού του λαού, καθώς με τα τραγούδια τους, με την μουσική τους, με την φωνή τους, εξέφραζαν τις πίκρες και τα βάσανα του.

Σε αυτούς τους ανθρώπους, τους συνθέτες, μουσικούς και τραγουδιστές που έφυγαν μέσα στην Κατοχή αναφέρεται το περιοδικό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πρακτορείο.

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016

«ΑΣΜΑΤΑ ΣΚΩΠΤΙΚΑ ΚΑΙ …ΕΥΦΡΟΣΥΝΑ»!!! «ΔΟΞΑΣΤΙΚΑ ΤΟΥ… ΕΠΟΥΣ ΤΟΥ 1940!»


Του Μπάμπη Κ.Μώκου
28 Οκτωβρίου 1940. Το πρωινό συνηθισμένο. Και όμως αυτό το πρωινό μέλει να αποτελέσει την αρχή ενός έπους. Του έπους του 1940-1944.

Ξημέρωμα που βρίσκει την Αθήνα να ξυπνά με σειρήνες και κωδωνοκρουσίες. Στεντόρεια η φωνή του εκφωνητή του Ρ.Σ.Αθηνών  με μια είδηση που σε λίγο θα αναστατώσει, θα ξεσηκώσει  όλη την Ελλάδα: «Εδώ ραδιοφωνικός σταθμός Αθηνών. Μεταδίδομεν το πρώτο πολεμικό ανακοινωθέν του Ελληνικού Γενικού Στρατηγείου.Αι Ιταλικαί στρατιωτικαι δυνάμεις προσβάλουν από της 5.30 πρωινής της σήμερον τα ημέτερα τμήματα προκαλύψεως της ελληνοαλβανικής μεθορίου. Αι ημέτεραι δυνάμεις αμύνονται του πατρίου εδάφους!».-

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Παλιά καφενεία ...


από: to-paliatzidiko.blogspot.gr
Στα παλιά καφενεία νιώθω την ίδια ιδιότυπη θαλπωρή πού με τυλίγει πάντοτε σε χώρους όπου είναι αποκλεισμένες οί γυναίκες. 
Είναι ή ίδια αίσθηση πού είχα όταν ακολουθούσα τον πατέρα μου στα τούρκικα χαμάμ, όταν αργότερα πήγα στον στρατό, και πολύ αργότερα στο Άγιο Όρος.
Λες και ή απουσία κάθε θηλυκού στοιχείου να υπαγορεύει μια ξεχωριστή συμπεριφορά, πού εκδηλώνεται μόνον όταν οι άντρες είναι μεταξύ τους.
Υπάρχει ελάχιστος ναρκισσισμός ή ένας ναρκισσισμός άλλου τύπου, καθώς και μεγαλύτερη φυσικότητα στον τρόπο πού εκφράζονται.
Οι φωτογραφίες πού δημοσιεύονται εδώ είναι από ένα καφενείο πού υπήρχε στη γωνία Πατησίων και Αγίου Μελετίου, απέναντι από το «Μπρόντγουαιη».
Το 1982 το είχα επισκεφθεί πολλές φορές σε διαφορετικές ώρες, μόνος ή με κάποιον φίλο, παίρνοντας πάντα μαζί μου και τη φωτογραφική μου μηχανή. "Ηθελα να αποτυπώσω την ατμόσφαιρα πού επικρατούσε εκεί μέσα, λες και κάποιος με είχε προειδοποιήσει, λέγοντας μου πώς αυτό το τόσο χαρακτηριστικό αθηναϊκό καφενείο θα υπέκυπτε στα κελεύσματα των καιρών και θα μετατρεπόταν εκείνη ακριβώς τη χρονιά σε μπουτίκ ανδρικών και γυναικείων ρούχων.

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2016

Πάτρα: Η "Ορχήστρα Αστικής Λαϊκής Μουσικής" της Φιλαρμονικής ξεκινά τη δραστηριότητά της

Mε υπεύθυνο διδασκαλίας τον μουσικό Σπύρο Δελέγκο
Η "Ορχήστρα Αστικής Λαϊκής Μουσικής" της Φιλαρμονικής Εταιρίας Ωδείο Πατρών με υπεύθυνο διδασκαλίας τον μουσικό Σπύρο Δελέγκο ξεκινά τη δραστηριότητά της για τη νέα χρονιά από τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα στις 19:30 στο χώρο του Ωδείου.
Η ορχήστρα -η οποία συγκροτήθηκε την άνοιξη του 2016- είναι πολυμελής, συνδυάζοντας νυκτά έγχορδα (μπουζούκια, μπαγλαμάδες, κιθάρες, μπάσο), πνευστά (κλαρίνο, φλάουτο, σαξόφωνο, τρομπέτα), τσέλο, πιάνο, ακορντεόν και κρουστά. Έχει ήδη παρουσιάσει σε συναυλία (Ιούλιος του 2016) ρεπερτόριο που αφορά στα αστικά λαϊκά τραγούδια της εποχής του Μεσοπολέμου και γενικότερα επικεντρώνεται στην αστική λαϊκή μουσική του παρελθόντος - ενός αρκετά πολυδιάστατου πεδίου λόγω των καταβολών από Ανατολή και Δύση - με στόχο να αναδειχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η πληθώρα των πτυχών της μουσικής αυτής (Μ. Βαμβακάρης, Β. Τσιτσάνης, Γ. Παπαιωάννου, Κ. Σκαρβέλης, αδέσποτα τραγούδια κ.ά.).

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Τι σχέση έχει η φασολάδα με το ρεμπέτικο;

ΝΕΝΕΛΑ ΓΕΩΡΓΕΛΕ
Είναι πολλά τα χρόνια που ο Νίκος Φωτιάδης ασχολείται με τη μαγειρική, από το 1975 μου λέει ο ίδιος.
Έχει δουλέψει στις κουζίνες πολλών μεγάλων ξενοδοχείων σε Ρόδο, Κω, Κέρκυρα, στο Χίλτον της Αθήνας, σε πολλά γνωστά εστιατόρια ενώ εδώ και χρόνια είναι και σεφ της Διοίκησης της Τράπεζας της Ελλάδος.
Ποντιακής καταγωγής, γεννημένος στην Καβάλα, έχει μεγαλώσει μέσα στα παλιά, αυθεντικά γλέντια της εποχής. Ξέρει απ’ έξω κι ανακατωτά τα σμυρναίικα τραγούδια, αγαπάει πολύ το ρεμπέτικο. Από νέος γύρναγε τα ρεμπετάδικα, οι περισσότεροι φίλοι του είναι νεορεμπέτες, ο ίδιος πάντα ενδιαφερόταν όχι μόνο για το τραγούδι και το γλέντι που προσφέρει, αλλά κυρίως για τις ιστορίες που κρύβονται από πίσω και που τις περισσότερες φορές δίνουν στοιχεία για το πώς ζούσαν αυτοί οι άνθρωποι, φανερώνουν το κοινωνικό πλαίσιο της εποχής.

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

ΑΝΑΦΑΝΔΟΝ....Το γυναικείο ρεμπέτικο συγκρότημα!!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiVSM76KTLHg62FvmydKO4XFTg4DP7mlzwMVXbOGacBoeVBnB4Z3jho-drnFrHWM0h5nojA26Z964zap-4_2SBzj5EUqRPYUaufwXGkMTwUmwuivSwJUTTabDs5VWExqdwhOZ6-e1ovbJQ/s260/%25CE%2591%25CE%25BD%25CE%25B1%25CF%2586%25CE%25B1%25CE%25BD%25CE%25B4%25CF%258C%25CE%25BD+%25CE%259B%25CE%25BF%25CE%25B3%25CF%258C%25CF%2584%25CF%2585%25CF%2580%25CE%25BF+3.jpgΤο αθηναϊκό γυναικείο σύνολο με τις Αφροδίτη Μπόμπορα (ακκορντεόν, φωνή), Φανή Κάβουρα (μπάντζο, φλάουτο, φωνή) και Φωτεινή Ρεντζή (κιθάρα, φωνή), εμφανίζεται σε διάφορα μαγαζιά της Αθήνας (και όχι μόνο...) και παρουσιάζεται μέσα από μελωδίες και ρυθμούς της ρεμπέτικης και λαϊκής μουσικής παράδοσης. 

Η συνταγή για όσους τις έχουν δει είναι πλέον γνωστή: Διαδρομές από τον Βαμβακάρη στον Τσιτσάνη και τον Χιώτη οδηγούν σε γιορτινές βραδιές όπου το τραγούδι μας ενώνει και μας κάνει όλους μια μεγάλη παρέα.


Next page