Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

ΣΤΕΛΙΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ-Παρασκευή 30/3 στο passport


ΣΤΕΛΙΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ
Παρασκευή 30 ΜΑΡΤΙΟΥ 21:30   

Στη σκηνή του passport με παλιά και καινούργια τραγούδια ,από το τελευταίο άλμπουμ του, Αγνώστου Διαμονή
Ο Στέλιος Bαμβακάρης, εκτός από γιος του "πατριάρχη" του ρεμπέτικου τραγουδιού Mάρκου Bαμβακάρη, είναι ένας δεξιοτέχνης σολίστας του τρίχορδου μπουζουκιού και τραγουδοποιός με πρωτοτυπία και δικό του χαρακτηριστικό ήχο, ένας από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες στον χώρο του λαϊκού και ρεμπέτικου τραγουδιού, με σημαντική πορεία τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Προερχόμενος από το ρεμπέτικο, με αρκετή προϋπηρεσία στο πάλκο, κατάφερε να ενσωματώσει στη μουσική του στοιχεία από το λαϊκό τραγούδι του ʼ60 και του ʼ70, για να φτιάξει ένα δικό του προσωπικό χαρμάνι.

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

«Ρεμπέτικο Σεργιάνι» στο Δημαρχείο Νίκαιας - Αγ. Ι. Ρέντη

Την ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού παρουσιάζει μέσα από μουσική και κείμενα το μουσικό τμήμα της Δημοτικής Ενότητας Νίκαιας (υπεύθυνοι καθηγητές Νώε Ζαφειρίδης- Αλίκη Καραδημητρίου) το Σάββατο 31 Μαρτίου και ώρα 19.30 στην αίθουσα εκδηλώσεων του δημαρχείου.

Το «Ρεμπέτικο Σεργιάνι» περιλαμβάνει λίγα λόγια και πολλά τραγούδια αγαπημένων συνθετών (Μάρκου Βαμβακάρη, Βαγγέλη Παπάζογλου, Βασίλη Τσιτσάνη, Μανώλη Χιώτη, Γιώργου Ζαμπέτα και άλλων), ερμηνευμένα με σεβασμό και αγάπη για τη μουσική από νέους ανθρώπους που γνώρισαν τα μυστικά των λαϊκών οργάνων στα τμήματα του δήμου.

Στους συνθέτες και τα τραγούδια τους θα αναφερθεί ο Γιώργος Τσάμπρας, ραδιοφωνικός παραγωγός της ΕΡΑ2. Η συναυλία πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Μουσικές Ιχνηλασίες» που διοργανώνει ο Δήμος Νίκαιας- Αγ. Ι. Ρέντη και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Δημαρχείο Νίκαιας- Αγ. Ι. Ρέντη, Π. Τσαλδάρη 10, 1ος όροφος.

Επιμέλεια: Δήμητρα Μπιλάλη

Δευτέρα, 26 Μαρτίου 2012

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ ΤΟΥ 2007 Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΑΣ ΣΥΝΘΕΤΗΣ Ο ΜΠΑΜΠΗΣ ΜΠΑΚΑΛΗΣ - (1920 - 2007)

Ο Μπάμπης Μπακάλης με τους φίλους του το 1950
Μπάμπης Μπακάλης (1920 – 2007)
 
Ο Μπάμπης (Λάμπρος) Μπακάλης υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους και συνάμα εμπορικότερους συνθέτες του λαϊκού μας τραγουδιού, που σημάδεψε με τις επιτυχίες του το λαϊκό πεντάγραμμο για δεκαετίες ολόκληρες, τραγούδησε τις χαρές και τις πίκρες του Έλληνα και ανέδειξε πολλούς μεγάλους μετέπειτα ερμηνευτές.

Γεννήθηκε το 1920 στα Κανάλια Καρδίτσας. Η μουσική τον κέρδισε σύντομα, καθώς από τα νεανικά του χρόνια άρχισε να δουλεύει ως μπουζουξής στη Θεσσαλονίκη, στη Λάρισα, στα Τρίκαλα και σε άλλες πόλεις. Το 1944 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και για πρώτη φορά εργάστηκε στο μαγαζί του Γιγουρτόπουλου στον Πειραιά. Το 1958 εμφανίστηκε στο Μενίδι, στου Γκίκα, παρέα με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον Μιχάλη Μενιδιάτη, τον Σπύρο Ζαγοραίο και τον Γιώργο Λαύκα.

Τρίτη, 20 Μαρτίου 2012

Ο Κακούργος,(Νίκος Παπάς) από το Δίστομο....Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΓΝΗΣΙΟΣ ΡΕΜΠΕΤΗΣ!!!

Στην προσπάθειά μου να αναδείξω τους Διστομίτες καλλιτέχνες, καταξιωμένους και μη, κι αφού παρουσιάσαμε κάποιους λογοτέχνες και προσωπικότητες, όπως πχ η Καίτη Μανωλοπούλου κι ο Αργύρης Σφουντούρης, ( και θα συνεχιστεί αυτό γιατί ακόμη δεν έχω κάνει το πλήρες βιογραφικό τους ), θα μείνουμε λίγο στην μουσική, στους μουσικούς του Διστόμου.
Πρίν αρχίσουμε ρίξτε μια ματιά εδώ, δείτε κι ακούστε το πρώτο μου άρθρο που κι εκεί θα συμπληρώσω πολλά άλλα. Το Δίστομο στο Ρεμπέτικο τραγούδι έχει μεγάλη παράδοση, κι αυτό λόγω του Νίκου του Παππά ( Κακούργου ).
Ο Νίκος ο Κακούργος έχει σημαντική συμβολή στο Ρεμπέτικο τραγούδι. Πιστός υπηρέτης του με πολλές συνεργασίες και δισκογραφική εμπειρία. Πρόλαβε εν ζωή πολλούς καλλιτέχνες του Ρεμπέτικου όπως τον Βασίλη Τσιτσάνη. Στην δισκογραφία πρωτοεμφανίστηκε το 1979 σε μια παραγωγή του Διονύση Σαββόπουλου ( Εταιρεία Lyra ), στο LP ''Η εκδίκηση της γυφτιάς'' όπου παίζει μπουζούκι και μπαγλαμά. Να πούμε ότι αυτός ο δίσκος είναι κλασσικός και μας έχει χαρίσει διαχρονικά τραγούδια όπως π.χ το ''Μπαγλαμαδάκι'' ( Ραγίζει απόψε η καρδιά με το μπαγλαμαδάκι ). Οι στίχοι του Μανώλη Ρασούλη και η μουσική του Νίκου Ξυδάκη.

Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2012

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΩΝ ΡΕΜΠΕΤΗΔΩΝ .

http://agrocosmos.com/wp-content/uploads/2015/06/%CF%81%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%82.jpg
(Ηλία Σιδηρόπουλου)

Το ρεμπέτικο τραγούδι έχει πάρα πολλές αναφορές στον στίχο του στην γυναίκα. Οι ρεμπέτες δεν έχουν την ίδια άποψη για την γυναίκα με τους μικροαστούς του μεσοπολέμου.
Βέβαια, την δεκαετία του 30 κυρίως και στα δυο είδη του ρεμπέτικου , το Πειραιώτικο και το Σμυρνέικο ,η γυναίκα παρουσιάζεται ως ερωτική σύντροφος, ως αντικείμενο του ανδρικού πόθου ,ως πλανεύτρα και ως αιτία δεινών για τους άντρες. Μ ένα περίεργο τρόπο σκέψης η γυναίκα ερωμένη διαχωρίζεται απ την γυναίκα μάνα και αδελφή. Όποια υποπέσει σε απιστία χαρακτηρίζεται σκύλα και είναι συνήθως η απόλυτη ένοχη για τα ατοπήματα, τα εγκλήματα και την κατάντια του απατημένου άντρα.
Από την άλλη όμως οι ρεμπέτες δεν κρύβουν τον θαυμασμό τους για τις γυναίκες που τολμούν να σηκώσουν ανάστημα σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία. Στα πάλκα των ρεμπέτηδων έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνιση τους γυναίκες ερμηνεύτριες.
Η γυναίκα λοιπόν στο μικρόκοσμο των ρεμπέτηδων ,μπορεί να μην είχε κατακτήσει την ισονομία, ισοτιμία της με τους άντρες ,αλλά είχε την δική της φωνή και την δική της παρουσία σε μια εποχή και μια κοινωνία που την ήθελε παθητικό αποδέκτη της ανδρικής εξουσίας μέσα από μια αυστηρά πατριαρχική οικογένεια.
ΑΣ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΣΤΟΥΣ ΡΕΜΠΕΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΡΕΜΠΕΤΙΣΣΕΣ ,ΜΕΣΑ ΑΠ ΤΑ ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΤΟΥΣ..

Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2012

Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΡΑΣ…

(Ηλία  Σιδηρόπουλου)
Το ρεμπέτικο και το λαϊκό ήταν το τραγούδι που γεννήθηκε στο περιθώριο και αγκαλιάστηκε απ την εργατική τάξη και τα κατώτερα οικονομικά λαϊκά στρώματα της αστικής κοινωνίας.  
Οι ρεμπέτες τραγούδησαν για την φτώχεια και την ανέχεια τους απ τα πρώτα κιόλας χρόνια της ύπαρξης τους.
Αρχικά μέσα απ τον στίχο τους περνούσε μια περηφάνια για την φτωχή καταγωγή τους που ήταν άρρηκτα δεμένη με το φιλότιμο, το μπεσαλίκι και την καλή καρδιά τους. Τα έχωναν όμως και στους παραλήδες  (μπαγιοκλήδες) δείχνοντας ότι  εξ αρχής γνώριζαν ότι η αιτία της φτώχειας και της ανέχειας τους είναι ο συσσωρευμένος πλούτος των λίγων.
Πρώτα οι ρεμπέτες μας στην Αμερική και αργότερα οι του Πειραιώτικου ρεμπέτικου και οι λαϊκοί  μας δημιουργοί  άρχισαν να γράφουν τραγούδια με στίχο, αν όχι ταξικά συνειδητοποιημένο ,με έντονο πολιτικό κοινωνικό χαρακτήρα .
Ας θυμηθούμε κάποια απ αυτά τα τραγούδια που στην εποχή μας είναι και πάλι επίκαιρα:
Η ΚΡΙΣΙΣ  ΚΩΣΤΑ ΡΟΥΚΟΥΝΑ  1934
Στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης που οδήγησε αργότερα στον ΄Β παγκόσμιο πόλεμο ,ο Κ. Ρούκουνας συνθέτει και φωνογραφεί το τραγούδι του η κρίσις .

Τρίτη, 6 Μαρτίου 2012

Η Αριστερά και το Ρεμπέτικο Τραγούδι


Πριν λίγες μέρες (8 Φεβρουαρίου) συμπληρώθηκαν 40 χρόνια από το θάνατο του Μάρκου Βαμβακάρη. Μια επέτειος που μάλλον πέρασε στα αζήτητα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Οι εξαιρέσεις συνιστούν επιβεβαίωση του κανόνα.
Δεν είναι ο μόνος λόγος που ο Ραδιοσταθμός 105,5 ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ αποφάσισε να διοργανώσει εκδήλωση με θέμα: Η Αριστερά και το Ρεμπέτικο Τραγούδι. Δεν είναι πως, υπάρχουν συναισθήματα ενοχής για όποιες σαθρές και εν πολλοίς ανιστόρητες απόψεις είχαν διατυπωθεί τον προηγούμενο αιώνα για το μουσικό πολιτισμό των ελληνικών αστικών κέντρων.
Στα μεγάλα και πρωτοφανή ζόρια που περνά σήμερα ο λαός και ο τόπος, στις νέες συνθήκες της οικονομικής Κατοχής, θα ανοίξει ένας διάλογος για ό,τι ζει ως σήμερα στην ψυχή μας από το ρεμπέτικο μελωδικό πλούτο, για ό,τι ακόμη και τώρα παραμένει διαχρονική λαϊκή απαντοχή και συνάμα στημόνι για καινούρια πρωτότυπα έργα.
Στόχος είναι να τραγουδήσουμε και να ψυχαγωγηθούμε, γιατί αυτά τα μοναδικά αιώνια άσματα παραμένουν αντίδοτα στη μιζέρια και στην κατάθλιψη, δίνουν με ιδιόρρυθμο τρόπο το μέτρο της λαϊκής ενεργητικής στάσης στη ζωή, που σήμερα πιότερο από κάθε άλλη φορά είναι ζητούμενο.
Τραγουδούν:Μπάμπης Γκολές
Αγάθων Ιακωβίδης
Γιάννης Θωμόπουλος
Νάντια Καραγιάννη
Δημήτρης Κοντογιάννης
Γιάννης Λεμπέσης
Κατερίνα Τσιρίδου

Παίζουν:Μάκης Σταμούλης: μπουζούκι - τραγούδι
Νίκος Πρωτόπαπας: κιθάρα
Έκτωρ Κοσμάς: βιολί
Μανώλης Γρισμπολάκης: ακορντεόν


Επιμέλεια εκδήλωσης: Ηλίας Βολιότης - Καπετανάκης
Διοργανώνεται με τη συμπαράσταση του περιοδικού «ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΣ»
και της ιστοσελίδας http://www.mousapolytropos.gr/
Ώρα έναρξης 21.30
Τιμή εισιτηρίου 10 ¤ (με κρασί
)

Μουσική σκηνή Αυλαία
Αγίου Όρους 15, Βοτανικός
2103474074
http://www.avlea.gr/
Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

Πηγη www.zougla.gr

Next page