Μία μουσική παρουσίαση βιβλίου έκανε ο Καρδιτσιώτης συγγραφέας
Ευάγγελος Πετρινιώτης, στο παραδοσιακό ζαχαροπλαστείο Σερεμέτα, για την
κυκλοφορία του νέου του βιβλίου «Προπολεμικό Ρεμπέτικο – Μ. Βαμβακάρης,
Α. Δελιάς, Γ. Μπάτης».
Πρόκειται για ένα βιβλίο, που βασίζεται στη μεταπτυχιακή εργασία του Ευάγγελου Πετρινιώτη, για τους τρεις ξακουστούς οργανοπαίχτες, τους Μ. Βαμβακάρη, Α. Δελιά και Γ. Μπάτη, μεταφέροντας στον αναγνώστη την εικόνα που κυριαρχεί στο ρεμπέτικο τραγούδι, λίγο πριν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο που ήταν ίσως η παραγωγικότερή του.
Την παρουσίαση έκανε ο ίδιος ο συγγραφέας και αναφέρθηκε στο περιεχόμενο του βιβλίου, που αποτυπώνει το κοινωνιολογικό πλαίσιο, στο οποίο είναι ενταγμένος ο ρεμπέτης της προπολεμικής περιόδου, τα βιογραφικά στοιχεία και τα χαρακτηριστικά του έργου των τριών αυτών οργανοπαιχτών, που μαζί με τον Σ. Παγιουμτζή αποτελούσαν μία από τις σημαντικότερες ορχήστρες της εποχής, οι οποίοι άφησαν σημαντικό δισκογραφικό έργο, που ακούγεται ακόμα και στις μέρες μας σε μεγάλο βαθμό.
O αναγνώστης θα διαβάσει και θα μάθει πράγματα σχετικά με τη ζωή του τότε και πως είχε να κάνει η μουσική στον Πειραιά στη δεκαετία του ’30 και ’40 κυρίως, μιλάμε για μία εποχή που έχουμε τους τεκέδες, το μπουζούκι αποτελεί σημείο αναφοράς, έχουμε τη λαϊκή κιθάρα, το μπαγλαμά κ.α. Στα επόμενα κεφάλαια θα βρει πληροφορίες για τον κάθε συνθέτη ξεχωριστά (βιογραφικό, κατάλογο τραγουδιών, παρτιτούρες κτλ).
Πολλά και ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή την έρευνα, όπως ανέφερε ο συγγραφέας και ένα από αυτά έχει να κάνει με την ελευθερία και την αμεσότητα που βγάζει τόσο η μουσική, όσο και ο στίχος του ρεπερτορίου αυτού. Ο κάθε «παίκτης» αλληλοσυμπλήρωνε ο ένας τον άλλον, ό,τι ένιωθε το περνούσε απευθείας στο μπουζούκι χωρίς δεύτερη σκέψη και την αλήθεια που ένιωθε μέσα του την έβγαζε κατευθείαν στο όργανο, κάτι που λείπει από τη σημερινή δισκογραφία, δίνοντας μία καλή σύνοψη των προσόντων του καλού μάγκα. Μία κάστα ανθρώπων θαρραλέων με δικό τους κώδικα τιμής, όπου η αξία του ανθρώπου μετριόταν στην προσωπικότητά του.
Στις ερμηνευτικές ικανότητες και τα κοινά χαρακτηριστικά των τριών προσώπων του βιβλίου, αλλά και στα μουσικά χαρακτηριστικά του κάθε συνθέτη ξεχωριστά, αναφέρθηκε η μουσικολόγος Δέσποινα Ψαθά, που επίσης μίλησε για το βιβλίο.
Η παρουσίαση έγινε το απόγευμα του Σαββάτου 15 Φεβρουαρίου, στον πολύ ζεστό χώρο του παραδοσιακού ζαχαροπλαστείου Σερεμέτα, παρουσία πολλών φίλων και θαυμαστών του ρεμπέτικου τραγουδιού.
Στη συνέχεια ο συγγραφέας μαζί με την ορχήστρα ερμήνευσε ορισμένα από τα πιο χαρακτηριστικά τραγούδια της εποχής, που εναλλασσόταν με κείμενα που διάβαζαν ηθοποιοί του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας, και είχαν άμεση σχέση με το ρεμπέτικο τραγούδι, χαρίζοντας όμορφες στιγμές μουσικές στιγμές στο κοινό και απόσπασαν το θερμό χειροκρότημα.
Την εκδήλωση διοργάνωσε η Οργανοποιία Αναστάσιος - Luthieros Music Instruments, ο Οργανισμός Πολιτισμού SEIKILO και οι εκδόσεις iWrite.
Photos
Πρόκειται για ένα βιβλίο, που βασίζεται στη μεταπτυχιακή εργασία του Ευάγγελου Πετρινιώτη, για τους τρεις ξακουστούς οργανοπαίχτες, τους Μ. Βαμβακάρη, Α. Δελιά και Γ. Μπάτη, μεταφέροντας στον αναγνώστη την εικόνα που κυριαρχεί στο ρεμπέτικο τραγούδι, λίγο πριν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο που ήταν ίσως η παραγωγικότερή του.
Την παρουσίαση έκανε ο ίδιος ο συγγραφέας και αναφέρθηκε στο περιεχόμενο του βιβλίου, που αποτυπώνει το κοινωνιολογικό πλαίσιο, στο οποίο είναι ενταγμένος ο ρεμπέτης της προπολεμικής περιόδου, τα βιογραφικά στοιχεία και τα χαρακτηριστικά του έργου των τριών αυτών οργανοπαιχτών, που μαζί με τον Σ. Παγιουμτζή αποτελούσαν μία από τις σημαντικότερες ορχήστρες της εποχής, οι οποίοι άφησαν σημαντικό δισκογραφικό έργο, που ακούγεται ακόμα και στις μέρες μας σε μεγάλο βαθμό.
O αναγνώστης θα διαβάσει και θα μάθει πράγματα σχετικά με τη ζωή του τότε και πως είχε να κάνει η μουσική στον Πειραιά στη δεκαετία του ’30 και ’40 κυρίως, μιλάμε για μία εποχή που έχουμε τους τεκέδες, το μπουζούκι αποτελεί σημείο αναφοράς, έχουμε τη λαϊκή κιθάρα, το μπαγλαμά κ.α. Στα επόμενα κεφάλαια θα βρει πληροφορίες για τον κάθε συνθέτη ξεχωριστά (βιογραφικό, κατάλογο τραγουδιών, παρτιτούρες κτλ).
Πολλά και ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή την έρευνα, όπως ανέφερε ο συγγραφέας και ένα από αυτά έχει να κάνει με την ελευθερία και την αμεσότητα που βγάζει τόσο η μουσική, όσο και ο στίχος του ρεπερτορίου αυτού. Ο κάθε «παίκτης» αλληλοσυμπλήρωνε ο ένας τον άλλον, ό,τι ένιωθε το περνούσε απευθείας στο μπουζούκι χωρίς δεύτερη σκέψη και την αλήθεια που ένιωθε μέσα του την έβγαζε κατευθείαν στο όργανο, κάτι που λείπει από τη σημερινή δισκογραφία, δίνοντας μία καλή σύνοψη των προσόντων του καλού μάγκα. Μία κάστα ανθρώπων θαρραλέων με δικό τους κώδικα τιμής, όπου η αξία του ανθρώπου μετριόταν στην προσωπικότητά του.
Στις ερμηνευτικές ικανότητες και τα κοινά χαρακτηριστικά των τριών προσώπων του βιβλίου, αλλά και στα μουσικά χαρακτηριστικά του κάθε συνθέτη ξεχωριστά, αναφέρθηκε η μουσικολόγος Δέσποινα Ψαθά, που επίσης μίλησε για το βιβλίο.
Η παρουσίαση έγινε το απόγευμα του Σαββάτου 15 Φεβρουαρίου, στον πολύ ζεστό χώρο του παραδοσιακού ζαχαροπλαστείου Σερεμέτα, παρουσία πολλών φίλων και θαυμαστών του ρεμπέτικου τραγουδιού.
Στη συνέχεια ο συγγραφέας μαζί με την ορχήστρα ερμήνευσε ορισμένα από τα πιο χαρακτηριστικά τραγούδια της εποχής, που εναλλασσόταν με κείμενα που διάβαζαν ηθοποιοί του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας, και είχαν άμεση σχέση με το ρεμπέτικο τραγούδι, χαρίζοντας όμορφες στιγμές μουσικές στιγμές στο κοινό και απόσπασαν το θερμό χειροκρότημα.
Την εκδήλωση διοργάνωσε η Οργανοποιία Αναστάσιος - Luthieros Music Instruments, ο Οργανισμός Πολιτισμού SEIKILO και οι εκδόσεις iWrite.
Photos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου