Μαρία Μανωλέλη by: athensvoice.gr |
Οι κατηγορίες πολλές.
Από κακουργιοδικείο και φόνισσες μέχρι λαθρεμπόριο και χρήση χασίς. Ιστορικά εγκλήματα που την εποχή που διαπράχθηκαν σόκαραν το πανελλήνιο κι έκαναν τους πολίτες να συρρέουν ασφυκτικά στις αίθουσες των δικαστηρίων.
Οι ρεμπέτες της εποχής ενσωμάτωσαν τις εγκληματικές ιστορίες άλλοτε με συμπάθεια προς το θύμα (καημένε Αθανασόπουλε /τι σου ‘μελε να πάθεις –στην «Κακούργα πεθερά») κι άλλοτε με έρωτα προς την φόνισσα που προφανώς δεν έμοιαζε σε τίποτα με τις συνομήλικες της -στην «Κούλα»).
Τους στίχους συχνά απασχόλησαν οι εθισμοί οι οποίοι περιγράφονται γλαφυρά και συχνά αποκαλύπτουν και τον ηθικό αυτουργό (μα μ’έμπλεξε ένας μόρτης, ένας χασισοπότης γι’ αυτό κι εγώ φουμάρω κοκαΐνη). Οι γνωστές ιστορίες με βαπόρια από την Περσία που δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους καθώς και με τα γνωστά «ντου» της αστυνομίας (Τούτοι οι μπάτσοι που ‘ρθαν τώρα).
Στο τέλος του προγράμματος εξετάζονται «τα εγκλήματα που κάνουμε ο
ένας στον άλλο» όπως τα χαρακτήρισε ο Δημήτρης Μυστακίδης, δηλαδή τα
ερωτικά.
Το κοινό πάντως στα συγκεκριμένα εγκλήματα έδειξε κάποια κατανόηση παραπάνω. Το πρόγραμμα πέρα από ψυχαγωγικό με τόσες πληροφορίες μπορεί να χαρακτηριστεί και εκπαιδευτικό. Για ακόμα μία φορά ο Δημήτρης Μυστακίδης,πολυοργανίστας και καθηγητής στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όπως έκανε και στο ΑΜΕΡΙΚΑ, βασίζει το πρόγραμμα του πάνω σε έρευνα για την θεματολογία και τις συνθήκες στις οποίες γράφτηκαν τα τραγούδια που παρουσιάζει.
Πέρα από αυτό συνδράμει στο μέγιστο βαθμό να μην χαθούν τραγούδια που δεν σώζονται σε ηχογραφημένες εκτελέσεις ούτε είναι τόσο γνωστά στο κοινό.
Το κοινό πάντως στα συγκεκριμένα εγκλήματα έδειξε κάποια κατανόηση παραπάνω. Το πρόγραμμα πέρα από ψυχαγωγικό με τόσες πληροφορίες μπορεί να χαρακτηριστεί και εκπαιδευτικό. Για ακόμα μία φορά ο Δημήτρης Μυστακίδης,πολυοργανίστας και καθηγητής στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όπως έκανε και στο ΑΜΕΡΙΚΑ, βασίζει το πρόγραμμα του πάνω σε έρευνα για την θεματολογία και τις συνθήκες στις οποίες γράφτηκαν τα τραγούδια που παρουσιάζει.
Πέρα από αυτό συνδράμει στο μέγιστο βαθμό να μην χαθούν τραγούδια που δεν σώζονται σε ηχογραφημένες εκτελέσεις ούτε είναι τόσο γνωστά στο κοινό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου