Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018

«Παίξε Τσιτσάνη μου...»: Η μεγάλη συναυλία του Όλοι Μαζί Μπορούμε

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ: Παίξε Τσιτσάνη μου...
Η φετινή συναυλία του ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ αφιερώνεται στον σημαντικότερο δημιουργό της ελληνικής λαϊκής μουσικής του 20ού αιώνα.
Το εμβληματικό στάδιο στο κέντρο της Αθήνας αυτή τη φορά θα γεμίσει με τα τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη, του συνθέτη που κατάφερε να αλλάξει την ιστορία του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού για πάντα.
Στη συναυλία προσφέρθηκαν να συμμετάσχουν αφιλοκερδώς μεταξύ άλλων  ο Γιώργος Νταλάρας που θα αναλάβει την καλλιτεχνική επιμέλεια, ο Σταμάτης Φασουλής που θα σκηνοθετήσει και ο Διονύσης Σαββόπουλος που θα προλογίσει και θα ανοίξει συμβολικά τη συναυλία, καθώς και μεγάλες φωνές του ελληνικού τραγουδιού που θα ανακοινωθούν σύντομα.
Στόχος της συναυλίας είναι η υποστήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
Με εισιτήρια από €6 και με ελάχιστη  προσφορά €2 που θα μετατραπεί αυτομάτως σε τρόφιμα, θα έχουμε τη δυνατότητα να ζήσουμε μια πραγματικά μεγάλη βραδιά και ταυτόχρονα να συνεισφέρουμε στην προσπάθεια του ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ.
Θα είμαστε όλοι στο Καλλιμάρμαρο στις 4 Ιουλίου.
Γιατί ο Βασίλης Τσιτσάνης είναι η καρδιά του μουσικού μας πολιτισμού, είναι η φλόγα που μας ζεσταίνει και μας φέρνει κοντά.
 Αρχική
Πηγή: www.businessnews.gr

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2018

: Οι πενιές μου είναι τα μπλουζ της Β’ Πειραιώς


Εμυ Ντούρου

Ένα ανοιξιάτικο απόγευμα στο σπίτι του Στέλιου Βαμβακάρη στον Κορυδαλλό. Με περιμένει στο καθιστικό. Το πρώτο πράγμα που κοιτάζω είναι τα μάτια του. Αμέσως μετά τα λεπτά και νευρώδη χέρια του. Το μάτι μου κολλάει στο δαχτυλίδι του, ένα ασημένιο κομψοτέχνημα με ένα μεγάλο κόκκινο ρουμπίνι στο κέντρο. Το δαχτυλίδι σε έναν άνθρωπο μαρτυρά όσα και το βλέμμα. Ο Στέλιος Βαμβακάρης από κοντά είναι ακριβώς όπως τον είχα φανταστεί.
Ουσιαστικός και λιτός. Σχεδόν άυλος. Μια ελεύθερη ψυχή που έχει αποδεσμευτεί από το βάρος της μορφής. Ξεκινάμε να μιλάμε. Για τη ζωή του, τη γειτονιά όπου μεγάλωσε, τη μουσική και τους ανθρώπους που συνεργάστηκε. Πάντα παρών ο Μάρκος, όχι σαν βαριά σκιά, αλλά σαν δροσερό συριανό αεράκι. «Τώρα ήρθες στην πηγή» μου λέει ο Στέλιος και αρχίζει να ξετυλίγει τις μνήμες του.
Μπουζουξής από κούνια
Εμένα με νανούριζαν με καραντουζένια, με πενιές.

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018

Ρεμπέτικο αφιέρωμα στον Γιώργο Μητσάκη

Ρεμπέτικο αφιέρωμα στον Γιώργο Μητσάκη

Το Σάββατο 24 Μαρτίου στις 21:00 στην εκπομπή «Στην υγειά μας ρε παιδιά»

Ένα αφιέρωμα στον αξέχαστο δημιουργό των μεγαλύτερων ρεμπέτικων και λαϊκών τραγουδιών, τον Γιώργο Μητσάκη, θα έχει η εκπομπή «Στην υγειά μας ρε παιδιά» με τον Σπύρο Παπαδόπουλο.
Μπάμπης Τσέρτος, ο Γιώργος Ξηντάρης με τα ταλαντούχα παιδιά του, Θοδωρή και Αντώνη, η Λένα Αλκαίου, η Ειρήνη Τουμπάκη, ο Βασίλης Προδρόμου, η Ντένια Κουρούση και η Βάλια Τσιργιώτη, όλοι μια παρέα τραγουδούν τις διαχρονικές επιτυχίες του Γιώργου Μητσάκη, «Συννεφιές», «Η θάλασσα του Πειραιά», «Πάρε το δαχτυλίδι μου», «Δεν είμαι εγώ ο Γιώργος σου», «Θέλω στα μπουζούκια να με πας» και άλλες πολλές…
Επίσης, στο στούντιο η πολυαγαπημένη συγγραφέας Αλκυόνη Παπαδάκη αλλά και πολλοί ακόμη καλεσμένοι όπως: Πέμυ Ζούνη, Άρης Λεμπεσόπουλος, Θοδωρής Κατσαφάδος, Ιωάννα Παππά, Τάσος Ιορδανίδης, Νίκος Πουρσανίδης, Άννα Κουτσαφτίκη, Σπύρος Τσεκούρας, ο γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων Νίκος Βαφειάδης, ο αθλητικός δημοσιογράφος Παύλος Παπαδημητρίου καθώς και ο Γιώργος Τσούκαλης και η Σοφία Τουντούρη.
Την παρέα συμπληρώνει ο Γιάννης Σκάλκος που δίνουν μία ιδιαίτερη νότα στην εκπομπή παρασύροντας στον χορό τους καλεσμένους.

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2018

Σαν σήμερα: Γεννήθηκε και πέθανε ο καινοτόμος Μανώλης Χιώτης

  
 
Οι μεταγενέστεροι τον γνώρισαν μέσα από τις ελληνικές ταινίες. Ο βιρτουόζος Μανώλης Χιώτης, ήταν ένας καλλιτέχνης του μπουζουκιού, ένας από τους λίγους μουσικούς που «μιλούσε» στο μπουζούκι του.
Ο καινοτόμος βιρτουόζος, πρόσθεσε την τέταρτη διπλή χορδή στο μπουζούκι και καθιερώθηκε ως ένας από τους καλύτερους δεξιοτέχνες που έχουν περάσει από την ελληνική λαϊκή σκηνή. Κι όχι μόνο.
Σε αυτόν οφείλεται σε μεγάλο βαθμό η αλλαγή στην ελληνική βραδινή διασκέδαση την δεκαετία του ’60, μαζί με την Μαίρη Λίντα.

Η Θεσσαλονίκη

Γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου του 1920, με την οικογένειά του να έχει μετακομίσει εκεί από το Ναύπλιο. Δεν έζησε δύσκολα παιδικά χρόνια. Η οικογένειά του ήταν ευκατάστατη, αφού η μητέρα του διατηρούσε ένα από τα πιο αριστοκρατικά μπαρ της εποχής, με τον Μανώλη Χιώτη να διατηρεί το αριστοκρατικό παρουσιαστικό στην μετέπειτα πορεία του.

Σεργιάνι στο ρεμπέτικο τραγούδι στο «Κρεμλίνο»

Συνεχίζεται και αυτήν την Κυριακή 25 Μάρτη, στις 21.00 στο «Κρεμλίνο» (Καραΐσκου 119, Πειραιάς), το σεργιάνι στο ρεμπέτικο τραγούδι.  
«Από τον Μάρκο στον Στέλιο... 85 χρόνια ζωντανής ρεμπέτικης ιστορίας» τιτλοφορείται το πρόγραμμα που θα παρουσιάσει ο Στέλιος Βαμβακάρης, παρέα με εκλεκτούς φίλους. Αυτήν την Κυριακή θα είναι μαζί του ο Δημήτρης Ζερβουδάκης.
Ο Στ. Βαμβακάρης με αυτές τις συναυλίες μνημονεύει τη συμπλήρωση 85 χρόνων από το 1933, όταν ο Μάρκος Βαμβακάρης φωνογράφησε το πρώτο εμπορικά επιτυχημένο τραγούδι με μπουζούκι στην Ελλάδα, το «Καραντουζένι» (ή «Επρεπε να 'ρχόσουνα ρε μάγκα μου»), ερμηνεύοντάς το ο ίδιος.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Τρίτη 20 Μαρτίου 2018

Αρετή Κετιμέ, Εύη Σιαμαντά, Πάνος Ζώης: Τρεις φωνές… χιλιάδες χιλιόμετρα


Μια μουσική παράσταση που ανταμώνει φωνές και ήχους χωρίς περιορισμούς και ταμπέλες! Από την Ανατολή ως τη Δύση, από την Ήπειρο ως την Τζαζ, από τα Βαλκάνια ως τη Λατινική Αμερική. 

Ένα παιχνιδιάρικο ταξίδι που ζωγραφίζει την ελευθερία της μουσικής αλλά και της ανθρώπινης ύπαρξης… Ένα ταξίδι που γλιστράει ανάμεσα στα σύνορα και μας θυμίζει ότι μαζί με τους λαούς ταξιδεύουν και οι πολιτισμοί τους!

Η Αρετή Κετιμέ , η Εύη Σιαμαντά και ο Πάνος Ζώης σε μία παράσταση έκπληξη…Επί σκηνής και υπεύθυνη προγράμματος η συνθέτρια Σοφία Νάτσιου με την επταμελή μπάντα της. Σκηνοθετεί ο Γιάννης Κυφωνίδης!

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

Στέφανος Βέζος.

Ο Στέφανος Βέζος ήταν ένας από τους πολλούς Μικρασιάτες μουσικούς που με την έλευσή τους στον ελλαδικό χώρο εμπλούτισαν και εν τέλει συνδιαμόρφωσαν το αστικό λαϊκό τραγούδι των πρώτων δεκαετιών του 20ού αιώνα.
Η προσωπική του συμμετοχή στη δισκογραφία των 78 στροφών περιορίστηκε σε μόλις 16 ηχογραφήσεις, όλες μεταξύ 1931 και 1932, αν και δύο από αυτές δεν εκδόθηκαν ποτέ.
Εντούτοις, τα λιγοστά αυτά δείγματα παρουσιάζουν έναν ικανότατο τραγουδιστή οι ερμηνείες του οποίου στέκονται ισότιμα απέναντι σε αυτές των ομοίων του. Όπως πολλοί άλλοι συνάδελφοί του που έκαναν ένα μικρό πέρασμα από τη δισκογραφία των 78 στροφών και σύντομα ξεχάστηκαν, έτσι και ο Βέζος φαίνεται να έπεσε ανάμεσα στις χαραμάδες της μουσικής ιστορίας.
Κάτι τέτοιο βέβαια είναι έως ένα σημείο λογικό και αναμενόμενο για έναν μουσικό με μικρή επίδραση στα πράγματα. Σε αντίθεση όμως με συναδέλφους του που απεβίωσαν πρόωρα και άρα η όποια έλλειψη στοιχείων είναι εν μέρει κατανοητή, ο Βέζος έζησε αρκετά και μάλιστα ασχολούμενος για πολλά χρόνια με το ραδιόφωνο.

Τρίτη 13 Μαρτίου 2018

Τα Τρίκαλα είναι η πατρίδα του λαϊκού τραγουδιού


«Πορτραίτα στο Μουσείο Τσιτσάνη» ονομάζονται οι εκπομπές που συνεχίζονται ως αποτέλεσμα της συνεργασίας του Μουσείου «Τσιτσάνη» με το ραδιόφωνο της ΕΡΤ και τη «Φωνή της Ελλάδας». Στην εκπομπή παρουσιάζονται στοιχεία για το λαϊκό τραγούδι και τη μεγάλη παρέα των συντελεστών του. Καλεσμένοι είναι ερευνητές, καλλιτέχνες και προσωπικότητες, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συνέβαλαν ή συμβάλλουν στη διάσωση κα την ανάδειξη του λαϊκού τραγουδιού, καθώς και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Στο χώρο τώρα του Μουσείου Τσιτσάνη, όπως αναφέρει σε συνέντευξη που παραχωρεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μουσείου, ο οποίος παρουσιάζει και επιμελείται τις παραπάνω εκπομπές, Στέλιος Καραγιώργος, «λειτουργεί μια προσωρινή έκθεση που έχει αναπτυχθεί σε τρεις αίθουσες».
Στην πρώτη αίθουσα, σύμφωνα με τον ίδιο, εκτίθεται ένα από τα μπουζούκια του Τσιτσάνη και παρουσιάζεται το χρονολόγιο με φωτογραφικό κυρίως υλικό μέσα από το οποίο ο επισκέπτης μπορεί να γνωρίσει τον Τσιτσάνη ως δημιουργό και ως άνθρωπο, και να μάθει τις σημαντικότερες στιγμές στη δημιουργική του σταδιοδρομία.

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

Σαν σήμερα το 2005 πεθαίνει ο μουσικοσυνθέτης Σταύρος Κουγιουμτζής

Σταύρος Κουγιουμτζής
photo: diastixo.gr

Μικρασιάτης στην καταγωγή, ο μουσικοσυνθέτης Σταύρος Κουγιουμτζής γεννήθηκε το 1932 στη Θεσσαλονίκη. Με το χώρο της μουσικής ήρθε σε επαφή σε ηλικία 15 ετών, οπότε κι άρχισε τις σπουδές του στη Σχολή πιάνου του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης.

Το πρώτο τραγούδι του το έγραψε το 1960. Ήταν το «Περιστεράκι», με το οποίο συμμετείχε ένα χρόνο αργότερα στο Φεστιβάλ του ΕΙΡ, με ερμηνεύτρια τη Ζωή Κουρούκλη. Ακολούθησε μια σειρά από τραγούδια που έγιναν επιτυχίες, όπως «Αν δεις στον ύπνο σου ερημιά», «Μη μου θυμώνεις μάτια μου», καθώς και μια σειρά από συνεργασίες με μεγάλα ονόματα της μουσικής σκηνής: Γιάννης Βογιατζής, Γιάννης Πουλόπουλος, Γιώργος Ζωγράφος, Καίτη Χωματά.

Το 1966 μπήκε δυναμικά και στο χώρο του θεάτρου, γράφοντας τη μουσική για το έργο του Γιώργου Θεμελή «Το ταξίδι», το οποίο ανέβηκε από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας, σε σκηνοθεσία Ευγένιου Σπαθάρη.

Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Ο Μπάμπης Τσέρτος & η Μαριώ τραγουδούν «Το Ρεμπέτικο Μινόρε στη Θεσσαλονίκη»

Πάμε τσάρκα στα τραγούδια της καρδιάς μας  με τον Μπάμπη Τσέρτο & την Μαριώ στο Θέατρο Βεργίνα, Regency Casino Thessaloniki Πάμε τσάρκα στα τραγούδια της καρδιάς μας..
Γνήσιοι ρεμπέτες & δύο από τους εκφραστικότερους εκπροσώπους του είδους,ο Μπάμπης Τσέρτος & η Μαριώ, ενώνουν τις φωνές τους για μία μουσική παράσταση αφιερωμένη στο ρεμπέτικο τραγούδι.
Κάθε τραγούδι & ιστορία, κάθε στίχος βαμμένος με το χρώμα & τα συναισθήματα του λαού,κάθε νότα και ένα στιγμιότυπο από την απλή & λαϊκή καθημερινότητα. Αυτό είναι το ρεμπέτικο…
O Μπάμπης Τσέρτος και η Μαριώ θα μας ξεναγήσουν στα σοκάκια της Θεσσαλονίκης με ρεμπέτικα τραγούδια και ακούσματα, που δεν θα πάψουν ποτέ να εκφράζουν τον απλό Έλληνα.
Μαζί τους επί σκηνής η εξαιρετική ερμηνεύτρια Μαρία Σταφυλοπάτη.

Κώστας Ρούκουνας 1903 – 1984

Ο Κώστας Ρούκουνας άφησε την τελευταία του πνοή στις 11 Μαρτίου του 1984, χτυπημένος από τον καρκίνο.

Γεννήθηκε το 1903 στο Καρλόβασι της Σάμου. Η οικογένειά του ήταν φτωχή κι έτσι άρχισε να εργάζεται από την τρυφερή ηλικία των 8 ετών, αρχικά σε μια καπνοβιομηχανία και αργότερα ως ξυλουργός.
Ξεκίνησε την καλλιτεχνική του σταδιοδρομία στα μέσα της δεκαετίας του 1920 ως τραγουδιστής σε μια ταβέρνα. Σύντομα, έγινε διάσημος στους συντοπίτες του για την εξαιρετική φωνή του, αλλά και για τα Σμυρναίικα που τραγουδούσε.
Το 1927 εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και άρχισε να τραγουδάει επαγγελματικά σε γιορτές και πανηγύρια, μέχρι που τον ανακάλυψε ο Παναγιώτης Τούντας, κορυφαίος συνθέτης της εποχής και στέλεχος δισκογραφικής εταιρίας. Έτσι, την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησαν οι πρώτοι δίσκοι του, με τραγούδια του Γιώργου Βιδάλη, που σημείωσαν μεγάλη επιτυχία («Το κουκλί της Κοκκινιάς», «Αράπης, μάνας γιος», κ.ά.).
Ο Κώστας Ρούκουνας είχε ηχηρότατη φωνή και διακρινόταν ιδιαίτερα στους αμανέδες. Έμπειρος και ταλαντούχος μουσικός, τραγουδούσε με την ίδια ευκολία και δημοτικό τραγούδι. Ερμήνευσε τραγούδια του Παναγιώτη Τούντα, του Σπύρου Περιστέρη, του Κώστα Σκαρβέλη και του Γρηγόρη Ασίκη, ενώ υπήρξε συνεργάτης του Μάρκου Βαμβακάρη, του Βασίλη Τσιτσάνη, του Στέλιου Κηρομύτη και άλλων «πρώτων ονομάτων» του λαϊκού τραγουδιού.
Την περίοδο 1931 - 1932 δισκογράφησε την «Αρχόντισσα» του Ιάκωβου Μοντανάρη, που είναι το πρώτο τραγούδι χαρακτηρισμένο ως «αρχοντορεμπέτικο» (στην ετικέτα του δίσκου του).

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

Φιλοσοφία και ρεμπέτικο τραγούδι

ρεμπέτικο_τραγούδι Γράφει ο Θεοχάρης Παπαδόπουλος

Έχουν γραφτεί αρκετές σελίδες για τραγούδια, που έχουν φιλοσοφημένους στίχους και, που αναφέρονται, κυρίως, στο επονομαζόμενο «έντεχνο». Όμως, εδώ, θα δούμε ένα άλλο είδος τραγουδιού, αρκετά παρεξηγημένο, ακόμα και σήμερα. 

Το ρεμπέτικο τραγούδι. 

Θα ‘λεγε κανείς, από τον τίτλο και μόνο του άρθρου, ότι πρόκειται για δυο θέματα άσχετα μεταξύ τους, όμως, οι παλιοί ρεμπέτες, αν και αγράμματοι ως επί το πλείστον, κατάφεραν και έγραψαν στίχους, που θα ζήλευαν και οι μεγαλύτεροι φιλόσοφοι. Μπορεί η χρησιμοποίηση της λαϊκής γλώσσας και η απλότητα των στίχων, να φαντάζει παρακατιανή, όμως, η αυστηρή λιτότητα είναι αρετή για τον στίχο και δημιουργεί μια αξιοπρόσεχτη αποφθεγματικότητα.

Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

Στέλλα Χασκήλ, η Σαλονικιά..

Χαϊδολογά τα σώματα η άνοιξη –πρώτη της μέρα προχθές, καλώς μας όρισε–, τα θωπεύει με απολλώνιο φως, το φυσικό ανάγλυφο φορά φρέσκο φουστάνι, ανθισμένο κι ευωδιαστό, ξεσπαθώνει ο Μάρτης –αιώνιος αντάρτης– μπας και σκιαχτεί η Νοβάρτις.

Παραφράζω αυθορμήτως τον μύθο: Τζαναμπέτικος μήνας. Δίβουλος, καθότι δίγαμος. Πήρε μια πανέμορφη και μια κακομούτσουνη γυναίκα. Κοιμάται ανάμεσά τους κάθε βράδυ. Όταν ξυπνά από την πάντα της ωραίας, ευφραίνεται και χαμογελά αντικρίζοντάς τη  λάμπει, στάζει μέλια και πάνω απ’ όλα ηθική.

Αν τύχει όμως να σηκωθεί απ’ την άλλη και δει την άσχημη, τσατίζεται, φουρκίζεται, αστράφτει και βροντά, γίνεται οξύθυμος, δύστροπος, σωστός γδάρτης· ξεχειλίζει νομιμότητα μολαταύτα. Μυστήρια πράσα! Το απρόσωπο πολιτικό προσωπικό της Ψωραλέξαινας, των ντεμέκ αριστερών συμπεριλαμβανομένων, διαχωρίζει εσχάτως όλο και περισσότερο τις έννοιες «νόμιμο» και «ηθικό».

Πέμπτη 1 Μαρτίου 2018

Ο Μάρκος Βαμβακάρης «συναντά» τον Μίκη Θεοδωράκη

Ο Μάρκος Βαμβακάρης «συναντά» τον Μίκη Θεοδωράκη

«Στην υγειά μας ρε παιδιά» το Σάββατο στις 9 το βράδυ

Αυτό το Σάββατο, στην εκπομπή «Στην υγεία μας ρε παιδιά» με το Σπύρο Παπαδόπουλο, θα γνωρίσουμε τον ηθοποιό, σκηνοθέτη, δάσκαλο, συγγραφέα και ιδρυτή του Θεάτρου Στοά, Θανάση Παπαγεωργίου, σε μια από τις σπάνιες τηλεοπτικές εμφανίσεις του.
Με αφορμή την επιτυχημένη παράσταση «Εγώ, ο Μάρκος Βαμβακάρης», έρχεται στο στούντιο και μαζί με το Γιώργο Κιμούλη, τον Ιεροκλή Μιχαηλίδη, τη Λένα Αρώνη, το Παύλο Ορκόπουλο, τη Μιρέλα Παπαοικονόμου, το Γιάννη Αναστασάκη, το Στέλιο Ελληνιάδη, τον Αντώνη Αντωνίου, τη Νατάσα Ασίκη γίνονται μία παρέα τραγουδούν και μοιράζονται μαζί μας ιστορίες από γυρίσματα και θεατρικές παραστάσεις με τον Θανάση Παπαγεωργίου.
Την παρέα συμπληρώνουν ο Κώστας Μακεδόνας σε τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, ο Γιώργος Τζώρτζης, o Γιώργος Ξηντάρης και η Κατερίνα Τσιρίδου σε αγαπημένα ρεμπέτικα τραγούδια ενώ ο Κώστας Θωμαϊδης, η Εύα Καμινάρη, ο Γιάννης Μπελώνης και η Μπέτυ Χαρλαύτη, δίνουν διαφορετικό χρώμα ερμηνεύοντας διαχρονικές ρετρό επιτυχίες.

Πηγή: www.newsbeast.gr