Πέμπτη 30 Ιουλίου 2020

“Γιωργίτσα”, παραδοσιακό μικρασιάτικο τραγούδι, από τον Σύλλογο Ρεθυμνίων Μικρασιατών.(vids)

Να ευχαριστήσω τον κύριο  Δημήτρη  Θωμαδάκη για την αδεια να αναρτησω τα  κείμενα και τα βιντεο

«Γιωργίτσα» ακόμη ένα πανέμορφο ερωτικό παραδοσιακό τραγούδι της Ελληνικής Ερυθραίας Μικράς Ασίας, της πατρίδας των προγόνων μας…

Άλλη μια πλήρως επιτυχημένη κατά τη γνώμη μου ερμηνεία από την χορωδία του Συλλόγου Ρεθυμνίων Μικρασιατών, που με το συνολικό αυτό πόνημά τους τίμησαν τις μουσικές και όχι μόνον μνήμες των μαρτύρων προγόνων μας στα αιματοβαμμένα Μικρασιάτικα Χώματα και εκτιμώ ότι αξίζουν της επιδοκιμασίας όλων μας! Οι κρίσεις δικές σας…

"Γιωργίτσα"

Ήχος πλάγιος του πρώτου, Φρύγιος. Ρυθμός 9/σημος με μορφή 2+2+2+3.
Θέμα καθαρά ερωτικό, όπως διαπιστώνει κανείς ήδη από τον τίτλο.
Πολυαγαπημένο στ’ Αλάτσατα, στις Φώκαιες, αλλά και ευρύτερα στην Ερυθραία Μικράς Ασίας.
Τραγούδια ανάλογου θέματος και τίτλου, συναντάμε συχνά στη Μικρασιατική παράδοση. Υποκοριστικά ονόματα αγαπημένων γυναικών, γίνονται τίτλοι τραγουδιών («Ελενάκι», «Ειρηνάκι», «Χαρικλάκι» κ.α.).
Τραγουδάει ο Χαράλαμπος Τσομπανάκης και τον συνοδεύει η χορωδία του Συλλόγου Μικρασιατών Ρεθύμνου.

Στα όργανα συμμετέχουν:
  • Πατήρ Γεώργιος Τζάβλας, κανονάκι,
  • Γεώργιος Αγγελογιαννάκης, πολίτικη λύρα,
  • Γιάννα Βερνάδου, τουμπελέκι,
  • Μάρκος Δασκαλάκης, ούτι,
  • Μανόλης Κοντογιάννης, λαούτο,
  • Μανόλης Κυδωνάκης, λαούτο,
  • Χρήστος Μπαλτσίδης, ούτι,
  • Αλέξανδρος Μυρωδιάς, ταμπουράς,
  • Δημήτρης Σολακόγλου, κουτάλια,
  • Άρης Συσκάκης, βιολί και
  • Μανόλης Χριστοδούλου, τουμπελέκι.

Η ηχοληψία πραγματοποιήθηκε από τον Γιάννη Ζαμπουλάκη.
Η χορωδιακή, μουσική και γενικά συνολική επιμέλεια του μουσικού αυτού έργου ανήκει στον ακούραστο και καταξιωμένο καθηγητή της Βυζαντινής μουσικής, κ. Ανδρέα Γιακουμάκη!


«Γιωργίτσα» (στίχοι)

Εγώ `λεγα να σ’ αγαπώ Γιωργίτσα μου,
κανείς να μη -κανείς να μη το ξέρει,
τώρα το ’μάθαν οι δικοί Γιωργίτσα μου,
το μάθανε -το μάθανε κι οι ξένοι.

Έλα Γιούλα, Γιούλα, Γιούλα, έλα πάρε με,
άνοιξε τις δυο σου αγκάλες, μέσα βάλε με,
άνοιξε τις δυο σου αγκάλες, μέσα βάλε με,
έλα Γιούλα, Γιούλα, Γιούλα, έλα πάρε με.

Το γιασεμί στη πόρτα σου Γιωργίτσα μου,
άνθισε και -άνθισε και θα δέσει,
τ’ αγγελικό σου το κορμί Γιωργίτσα μου,
στα χέρια μου -στα χέρια μου θα πέσει.

Έλα Γιούλα, Γιούλα, Γιούλα και Γιωργούλα μου,
συ μου ‘χεις καμμένη φως μου την καρδούλα μου,
συ μου ‘χεις καμμένη φως μου την καρδούλα μου,
έλα Γιούλα, Γιούλα, Γιούλα και Γιωργούλα μου.

Μάζεψε συ τα γιασεμιά Γιωργίτσα μου,
και ‘γω τα βε –και ‘γω τα βελονιάζω,
πούλησε την αγάπη σου Γιωργίτσα μου,
και ‘γω την α –και ‘γω την αγοράζω.

Έλα Γιούλα, Γιούλα, Γιούλα, έλα πάρε με,
άνοιξε τις δυο σου αγκάλες, μέσα βάλε με.
Έλα Γιούλα, Γιούλα, Γιούλα και Γιωργούλα μου,
συ μου ‘χεις καμμένη φως μου την καρδούλα μου.

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ

Α. Γυναίκες:
1. Μαρίτσα Βοριά -Παναγιωτάκη, 2. Κωνσταντίνα Γωνιωτάκη, 3. Γεωργία Δαμβόγλου –Παυλάκη, 4. Μαρία Δασκαλάκη, 5. Κούλα Κανέλλου–Παπαδομανωλάκη, 6. Ελένη Καρπιδάκη –Σκευάκη, 7. Μαρία Κισσανδράκη, 8.Ειρήνη Κλάδου –Παπαδάκη, 9. Βασιλεία Μαρίνου –Καζαβή, 10. Ζαχαρένια
Παπαδάκη, 11. Μαρία Πατάκα, 12. Μαρία Πατάκα –Λιουδάκη, 13. Μαρίνα Πατάκα–Καραδάκη, 14. Δέσποινα Πετρούλη –Δασκαλάκη, 15. Μαρία Σαρηγιάννη–Αλεξανδράκη, 16. Ειρήνη Συσκάκη, 17. Γκορτάνα Τανάσκοβιτς, 18. Βενετία Τσομπανάκη –Σταγάκη, 19. Ευαγγελία Τσομπανάκη –Σταματογιαννάκη, 20. Μαρία Χατζησπύρου –Τσαγκαράκη.

Β. Άνδρες:
1. Κυριάκος Αραμπατζόγλου, 2. Αθανάσιος Γιακουμάκης, 3. Κωνσταντίνος Γονιδάκης, 4. Μιχάλης Καραδάκης, 5. Μανόλης Λαμπρίδης, 6. Ισίδωρος Μαρίνος, 7. Σταύρος Μαρίνος, 8. Τάσος Μιχαηλίδης, 9. Ελευθέριος Μιχάλας, 10. Δημήτρης Σολάκογλου, 11. Παρασκευάς Συριανόγλου, 12. Χαράλαμπος Τσομπανάκης.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ Κ.Μ.Σ. & ΣΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΜΕΧΤΙΔΗ

Ακόμη ένα ολόθερμο ευχαριστώ στο Κέντρο Μικρασιάτικων Σπουδών (Κ.Μ.Σ.) και στον αγαπητό φίλο συγγραφέα Πέτρο Μεχτίδη, για την ευγενική και ένθερμη συναίνεσή τους ως προς τη χρήση του ιστορικού τους υλικού, στην όλη αυτή προσπάθεια δημόσιας ανάδειξης και μεταλαμπάδευσης της μουσικής και όχι μόνο μαρτυρικής κληρονομιάς των προγόνων μας στις Μικρασιάτικες Πατρίδες…

Επισυναπτόμενη φωτογραφία:
Εξώφυλλο του πληροφοριακού βιβλιαρίου, το οποίο συνοδεύει το cd του Συλλόγου Μικρασιατών Ρεθύμνου έτους 2000, με τίτλο «Μνήμες Ρεθυμνίων Μικρασιατών».

Από τα 13 τραγούδια του cd, μέχρι σήμερα έχουν ήδη αναρτηθεί στο YOUTUBE (επιπλέον του παρόντος) τα εξής, με τη συνοδεία και ιστορικού φωτογραφικού υλικού:

Βασιλικός (Βουρλά Ερυθραίας Μικράς Ασίας)


ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ στίχοι:

Βασιλικός μυρίζει εδώ, Βουρλιώτης κατεβαίνει,
αφήτε με να τον εηδώ γιατ' η ψυχή μου βγαίνει.
Λα λα λα, λα ρα λα λα λα. Λα λα λα, λα ρα λα λα λα.
Έλα να σε δω να γιάνω, να μην πέσω κι αποθάνω,
να μην πέσω κι αποθάνω, έλα να σε δω να γιάνω!

Αυτὰ τα μάτια τα γλυκά, που δεν τους μοιάζουν άλλα,
είναι απ' όλα πι' όμορφα κι απ' όλα πιο μεγάλα.
Λα λα λα, λα ρα λα λα λα. Λα λα λα, λα ρα λα λα λα.
Ας μ' αφήνανε να στέκω, μέρα νύχτα να σε βλέπω,
μέρα νύχτα να σε βλέπω, ας μ' αφήνανε να στέκω!

Τέσσερα κάτια είν' ο ντουνιάς, τα δυο είν' η αφεντιά σου,
και τ' άλλα δυο τ' αδέρφια σου κι η αρχοντογενιά σου.
Λα λα λα, λα ρα λα λα λα. Λα λα λα, λα ρα λα λα λα.
Έλα, έλα που σου λέγω, μην με τυραννείς και κλαίγω,
μην με τυραννείς και κλαίγω, έλα, έλα που σου λέγω!

Μπέη μου και λεβέντη μου, ασίκη και πασά μου,
στου γελεκιού σου την πουζού γραμμένο είν' τ' όνομά μου.
Λα λα λα, λα ρα λα λα λα. Λα λα λα, λα ρα λα λα λα.
Θάλασσα βαρείς τον άμμο, σ' αγαπώ μα τι να κάμω,
σ' αγαπώ μα τι να κάμω, θάλασσα βαρείς τον άμμο!

Τον άμμο τον αμέτρητο με βάλαν να μετρήσω,
του γελεκιού σου τα κουμπιὰ χρουσὰ να τα κεντήσω.
Λα λα λα, λα ρα λα λα λα. Λα λα λα, λα ρα λα λα λα.
Έβγα ήλιε μου και φως μου, το γλυκό φιλί σου δώσ' μου,
το γλυκό φιλί σου δώσ' μου, έβγα ήλιε μου και φως μου!

Σαράντα πέντε μαχαιριὲς την μια πάνω στην άλλη,
κι άλλες σαράντα νταγιαντώ να μην σε πάρει άλλη.
Λα λα λα, λα ρα λα λα λα. Λα λα λα, λα ρα λα λα λα.
Έλα να σε δω να γιάνω, να μην πέσω κι αποθάνω,
να μην πέσω κι αποθάνω, έλα να σε δω να γιάνω!

Το τραγούδι αυτό, σύμφωνα με την παράδοση, τραγουδούσε σε κάθε γλέντι η «Ντεληγιάνναινα» στο Βουρλιώτη σύζυγό της, ο οποίος ήταν η ψυχή των αποκριάτικων ξεφαντώσεων στην Ερυθραία της Μικράς Ασίας...

Ευχαριστώ από καρδιάς το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ρεθυμνίων Μικρασιατών και ιδιαίτερα τον πρώην Πρόεδρό του και αγαπητό φίλο συγγραφέα κ. Παρασκευά Συριανόγλου, για την ευγενική και ένθερμη αποδοχή του αιτήματος, της δημόσιας προβολής του παρόντος έργου.

Μια Σμυρνιά στο παναθύρι. (Αστικής προέλευσης τραγούδι της Σμύρνης).

 

«Μια Σμυρνιά στο παναθύρι».
Ήχος δεύτερος μαλακού χρώματος. Ρυθμός επτάσημος με μορφή 3+2+2.

Ευρύτατα γνωστό Σμυρνέϊκο τραγούδι αστικής προέλευσης, που τραγουδιέται και χορεύεται σε ρυθμό καλαματιανού συρτού. Το τραγούδι αυτό εξυμνεί την ωραιότητα των γυναικών της Σμύρνης, οι οποίες φημίζονταν για την ομορφιά και την αισθητική τους.

Τραγουδάει η Ευαγγελία Τσομπανάκη –Σταματογιαννάκη και η χορωδία του Συλλόγου Μικρασιατών Ρεθύμνου.
Στα όργανα συμμετέχουν:
• Πατήρ Γεώργιος Τζάβλας, κανονάκι,
• Γεώργιος Αγγελογιαννάκης, λύρα,
• Μάρκος Δασκαλάκης, ούτι,
• Μανόλης Κοντογιάννης, λαούτο,
• Χρήστος Μπαλτσίδης, ούτι,
• Αλέξανδρος Μυρωδιάς, ταμπουράς,
• Δημήτρης Σολακόγλου, κουτάλια,
• Άρης Συσκάκης, βιολί και
• Μανόλης Χριστοδούλου, τουμπελέκι.
Η χορωδιακή, μουσική και γενικά συνολική επιμέλεια του μουσικού αυτού έργου ανήκει στον ακούραστο και καταξιωμένο καθηγητή της Βυζαντινής μουσικής, κ. Ανδρέα Γιακουμάκη! 

«Μια Σμυρνιά στο παναθύρι» (στίχοι)

Μια Σμυρνιά, -μια Σμυρνιά στο παναθύρι (Ευαγγελία),
με παρά, -με παράπονο στα χείλη (Ευαγγελία),
πότιζε βασιλικό καλέ (χορωδία),
μαύρα ν’ τα μάτια π’ αγαπώ (χορωδία)!
Πότιζε βασιλικό καλέ (χορωδία),
μαύρα ν’ τα μάτια π’ αγαπώ (χορωδία)!

Και της γύ, -και της γύρεψα ένα βράδυ (Ευαγγελία),
να μου πλέ, -να μου πλέξει ένα στεφάνι (Ευαγγελία),
να το ‘ριχνα στη θάλασσα καλέ (χορωδία),
μικρή ‘σουν που σ’ αγάπησα (χορωδία)!
Να το ‘ριχνα στη θάλασσα καλέ (χορωδία),
μικρή ‘σουν που σ’ αγάπησα (χορωδία)!

Π’ αρμενί, -π’ αρμενίζουν τα καράβια (Ευαγγελία),
τα μικρά, -τα μικρά και τα μεγάλα (Ευαγγελία),
π’ αρμενίζουν με πανιά καλέ (χορωδία),
βόηθα Χριστέ και Παναγιά (χορωδία)!
Π’ αρμενίζουν με πανιά καλέ (χορωδία),
βόηθα Χριστέ και Παναγιά (χορωδία)!

Πότιζε, -πότιζε και μαντζουράνα (Ευαγγελία),
άσπρη μου, -άσπρη μου παχιά σουλτάνα (Ευαγγελία),
πότιζε βασιλικό καλέ (χορωδία),
Σμυρνιωπούλα σ’ αγαπώ! (χορωδία)!
Πότιζε βασιλικό καλέ (χορωδία),
Σμυρνιωπούλα σ’ αγαπώ! (χορωδία)!

"Πέργαμος" -"Bergama" (Τραγούδι των προσφύγων του 1922).

 

 
«Πέργαμος» -«Bergama» (Τραγούδι των προσφύγων της Περγάμου Μυσίας Μικράς Ασίας).

Παραδοσιακό τραγούδι των προσφύγων από την Πέργαμο της Μυσίας της Μικράς Ασίας, μέσα από τους στίχους και τη μουσική του οποίου οι έλληνες κάτοικοι  της πόλης αυτής της Μικρασίας, εξέφρασαν τον καημό τους και τον πόνο τους για την Καταστροφή του 1922 και την προσφυγιά εδώ, στην Παλιά Ελλάδα!
Αλήθεια, πόσο περίλαμπρα η λαϊκή μούσα αυτών των τραγικών ανθρώπων περιέγραψε τα ανάκατα συναισθήματά τους, της επιβίωσης μέσα από την κόλαση των γεγονότων του Σεπτέμβρη του 1922, της φυγής τους για τη σωτηρία της ζωής σε μια νέα Πατρίδα, μόνο με τα σχισμένα ρούχα που φορούσαν, μα παράλληλα με το μυαλό φορτισμένο με τις τόσες και τόσες μνήμες της υπέροχης ειρηνικής πρότερης ζήσης τους στην εύφορη αυτή περιοχή της Μικρασιάτικης Γης, της Γης που έχασαν…
Πραγματικά, πως η μούσα αυτή ανακάτεψε τους στίχους ενός παραδοσιακού ερωτικού τραγουδιού της Περγάμου, με τους στίχους των συναισθημάτων της προσφυγιάς, δίδοντάς μας μια αυθεντική και απόλυτα πραγματική καταγραφή της ψυχής των ανθρώπων αυτών στο δρόμο του Μαρτυρίου που περνούσαν…!
Θα μπορούσε άραγε να περιγραφεί πιο τελειότερα ο ψυχικός κόσμος των προσφύγων, απ’ αυτόν που αντλούμε συνειδητοποιώντας τα λόγια της τρίτης στροφής του τραγουδιού αυτού;…
« Πέργαμε, άμαν –άμαν Πέργαμε!
φεύγαμε και για σένα κλαίγαμε!
κλαίγαμε για το χάλι όλονε!
κ' η θάλασσα απ’ το δάκρυ θόλωνε!»


ΠΕΡΓΑΜΟΣ: Στίχοι

Πέργαμε, αχ ωραία Πέργαμε! (Α’ φωνή)
Πέργαμε, αχ ωραία Πέργαμε! (χορωδία)
Φεύγαμε και για σένα κλαίγαμε! (Α’ φωνή)
Φεύγαμε και για σένα κλαίγαμε! (χορωδία)
κλαίγαμε κι όμως δεν ξεχάσαμε! (χορωδία)
την όμορφη τη ζωή που χάσαμε! (χορωδία)

Στο μπαξέ μα και στο περβόλι μου! (Α’ φωνή)
Στο μπαξέ μα και στο περβόλι μου! (χορωδία)
Σου ‘δωκα την αγάπη όλη μου! (Α’ φωνή)
Σου ‘δωκα την αγάπη όλη μου! (χορωδία)
κι ‘στερα όταν εικοσάρησα! (χορωδία)
αγάπη μου, ούλα σου τα χάρισα! (χορωδία)

Πέργαμε, άμαν –άμαν Πέργαμε! (Α’ φωνή)
Πέργαμε, άμαν –άμαν Πέργαμε! (χορωδία)
Φεύγαμε και για σένα κλαίγαμε! (Α’ φωνή)
Φεύγαμε και για σένα κλαίγαμε! (χορωδία)
κλαίγαμε για το χάλι όλονε! (χορωδία)
κ’ η θάλασσα απ’ το δάκρυ θόλωνε! (χορωδία)


Στο μπαξέ μα και στο περβόλι μου! (Α’ φωνή)
Στο μπαξέ μα και στο περβόλι μου! (χορωδία)
Σου ‘δωκα την αγάπη όλη μου! (Α’ φωνή)
Σου ‘δωκα την αγάπη όλη μου! (χορωδία)
κι ‘στερα όταν εικοσάρησα! (χορωδία)
αχ  Πέργαμε, ούλα σου τα χάρισα! (χορωδία)
αχ  κι ‘στερα όταν εικοσάρησα! (χορωδία)
αγάπη μου, ούλα σου τα χάρισα! (χορωδία)

"Υποψία" ή "Από τα μπεντένια πέφτω" (Παλαιά Φώκαια Ιωνίας Μικράς Ασίας)

 
"Υποψία" ή "Από τα μπεντένια πέφτω" (Παλαιά Φώκαια Ιωνίας Μικράς Ασίας).
"seni nasıl sevmedimki,kuşkun olmasın", "Bedenyadan atıyorum kendimi,ölmek için atıyorum sevgilim beni çağırıyor,tutun allah aşkına" Eski Foça

Φωκιανός καρσιλαμάς, ιδιαίτερα αγαπητός στις Φώκαιες της Μικρασίας, αφού τον τραγουδούσαν και τον χόρευαν σε κάθε γλέντι. Ομοίως, υπήρξε αγαπημένο τραγούδι στον ελληνισμό της ευρύτερης Ιωνίας και όχι μόνο...
Ήχος πλάγιος του τετάρτου. Ρυθμός 9/σημος σε μορφή 2+2+2+3. Η μελωδική έλξη του φθόγγου «Πα» προς «Βου», φέρνει ακόμα πιο κοντά τα δύο σκέλη της Βυζαντινής μας μουσικής: εκκλησιαστικό μέλος και δημοτικό τραγούδι.

ΥΠΟΨΙΑ: Στίχοι

Υποψία να μην έχεις, ότι πως δε σ' αγαπώ,
κι εγώ χάνομαι για σένα, μία ώρα αν δε σε ιδώ!
κι εγώ χάνομαι για σένα, μία ώρα αν δε σε ιδώ!
Γω μπαξές και συ φυντάνι, να σ' απαρνηθώ δε κάνει,
να σ' απαρνηθώ δε κάνει, γω μπαξές και συ φυντάνι!

Από τα μπεντένια πέφτω, πέφτω για να σκοτωθώ,
κι η αγάπη μου φωνάζει, πιάστε τον για το θεό!
κι η αγάπη μου φωνάζει, πιάστε τον για το θεό!
Άντε λούσου και χτενίσου, κι έλα αντάμα μου κοιμήσου,
κι έλα αντάμα μου κοιμήσου, άντε λούσου και χτενίσου!

Σαν τη μαρμαροκολόνα στέκεις μεσ' την εκκλησιά,
και μαραίνεις και λωλαίνεις, νέους γέρους και παιδιά!
και μαραίνεις και λωλαίνεις, νέους γέρους και παιδιά!
Έλα να σε ιδώ να γιάνω, να μην πέσω και πεθάνω,
να μην πέσω και πεθάνω, έλα να σε ιδώ να γιάνω!
Έλα το συντομότερο, να σ' αγαπήσω πιότερο,
να σ' αγαπήσω πιότερο, έλα το συντομότερο!

Ευχαριστώ από καρδιάς το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Ρεθυμνίων Μικρασιατών και ιδιαίτερα τον πρώην Πρόεδρό του και αγαπητό φίλο συγγραφέα κ. Παρασκευά Συριανόγλου για την ευγενική και ένθερμη αποδοχή του αιτήματος, της δημόσιας προβολής του παρόντος έργου.

«Μάγια μ’ έκανες». Πολυαγαπημένο τραγούδι στα Παράλια της Μικρασίας.

 

«Μάγια μ’ έκανες».

Ήχος πλάγιος του δεύτερου του σκληρού χρώματος. Ρυθμός επτάσημος σε μορφή 3+2+2.

Εντοπίζεται στα παράλια της Μικράς Ασίας, καθώς και σε ορισμένα νησιά μας. Καταγράφεται για πρώτη φορά σε παράρτημα της «Φόρμιγγας» (μουσικό εκκλησιαστικό και φιλολογικό περιοδικό του Ωδείου Εθνικής Μουσικής), στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Γεώργιο Βασίλα.

Τραγουδά η Δέσποινα Πετρούλη -Δασκαλάκη και η χορωδία του Συλλόγου Μικρασιατών Ρεθύμνου.

Στα όργανα συμμετέχουν:
• Πατήρ Γεώργιος Τζάβλας, κανονάκι
• Γεώργιος Αγγελογιαννάκης, λύρα
• Μάρκος Δασκαλάκης, ούτι
• Μανόλης Κοντογιάννης, λαούτο
• Χρήστος Μπαλτσίδης, ούτι
• Αλέξανδρος Μυρωδιάς, ταμπουράς
• Δημήτρης Σολακόγλου, κουτάλια
• Άρης Συσκάκης, βιολί και
• Μανόλης Χριστοδούλου, τουμπελέκι.

Η χορωδιακή, μουσική και γενικά συνολική επιμέλεια του μουσικού αυτού έργου ανήκει στον ακούραστο και καταξιωμένο καθηγητή της Βυζαντινής μουσικής, κ. Ανδρέα Γιακουμάκη!

«Μάγια μ’ έκανες» (στίχοι)
Για μάγια –μάγια μ’ έκανες, για μαγεμένο μ’ έχεις (Δέσποινα),
για μάγια –μάγια μ’ έκανες, για μαγεμένο μ’ έχεις (χορωδία),
και μέσα στην αγκάλη σου περιπλεγμένο μ’ έχεις (Δέσποινα),
και μέσα στην αγκάλη σου περιπλεγμένο μ’ έχεις (χορωδία).
Ω, ω, ω μάγια μ’ έκανες (χορωδία),
ω, ω, ω εσύ με τρέλλανες. (χορωδία).

Είναι καρδιές όπου γελούν, είναι καρδιές που κλαίνε (Δέσποινα),
είναι καρδιές όπου γελούν, είναι καρδιές που κλαίνε (χορωδία)
είναι καρδιές όπου πονούν, τον πόνο τους δεν λένε (Δέσποινα),
είναι καρδιές όπου πονούν, τον πόνο τους δεν λένε (χορωδία).
Ω, ω, ω έλα πέρασε (χορωδία),
ω, ω, ω παίξε και γέλασε (χορωδία).

Αχ τις πληγές που μ’ άνοιξες έλα να τις μετρήσεις (Δέσποινα),
αχ τις πληγές που μ’ άνοιξες έλα να τις μετρήσεις (χορωδία),
να ιδείς που δεν γιατρεύονται και δάκρυα να χύσεις (Δέσποινα),
να ιδείς που δεν γιατρεύονται και δάκρυα να χύσεις (χορωδία).
Ω, ω, ω τα ολόμαυρα (χορωδία),
ω, ω, ω να μην τα βάλεις πια (χορωδία).

Μ’ αρνήθηκες αλύπητη, που να σε βρεί το κρίμα (Δέσποινα),
μ’ αρνήθηκες αλύπητη, που να σε βρεί το κρίμα (χορωδία),
και να σε πάρει η θάλασσα στης Μπαρμπαριάς το κύμα (Δέσποινα),
και να σε πάρει η θάλασσα στης Μπαρμπαριάς το κύμα (χορωδία).
Ω, ω, ω πάπια του γιαλού (χορωδία),
ω, ω, ω μην αγαπάς αλλού (χορωδία).

Ω, ω, ω μάγια μ’ έκανες (χορωδία),
ω, ω, ω εσύ με τρέλλανες. (χορωδία).

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ

Α. Γυναίκες:

1. Μαρίτσα Βοριά -Παναγιωτάκη, 2. Κωνσταντίνα Γωνιωτάκη, 3. Γεωργία Δαμβόγλου –Παυλάκη, 4. Μαρία Δασκαλάκη, 5. Κούλα Κανέλλου –Παπαδομανωλάκη, 6. Ελένη Καρπιδάκη –Σκευάκη, 7. Μαρία Κισσανδράκη, 8. Ειρήνη Κλάδου –Παπαδάκη, 9. Βασιλεία Μαρίνου –Καζαβή, 10. Ζαχαρένια Παπαδάκη, 11. Μαρία Πατάκα, 12. Μαρία Πατάκα –Λιουδάκη, 13. Μαρίνα Πατάκα –Καραδάκη, 14. Δέσποινα Πετρούλη –Δασκαλάκη, 15. Μαρία Σαρηγιάννη –Αλεξανδράκη, 16. Ειρήνη Συσκάκη, 17. Γκορτάνα Τανάσκοβιτς, 18. Βενετία Τσομπανάκη –Σταγάκη, 19. Ευαγγελία Τσομπανάκη –Σταματογιαννάκη, 20. Μαρία Χατζησπύρου –Τσαγκαράκη.

Β. Άνδρες:
1. Κυριάκος Αραμπατζόγλου, 2. Αθανάσιος Γιακουμάκης, 3. Κωνσταντίνος Γονιδάκης, 4. Μιχάλης Καραδάκης, 5. Μανόλης Λαμπρίδης, 6. Ισίδωρος Μαρίνος, 7. Σταύρος Μαρίνος, 8. Τάσος Μιχαηλίδης, 9. Ελευθέριος Μιχάλας, 10. Δημήτρης Σολάκογλου, 11. Παρασκευάς Συριανόγλου, 12. Χαράλαμπος Τσομπανάκης.

Η εικόνα εμφάνισης του παρόντος video, έχει ληφθεί στην παραλία του Λυθριού (Αρχαίες Ερυθρές), με θέα απέναντι τα βουνά της Χίου.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Next page