Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2017

Γαβριήλ Μαρίνος ή Μαρινάκης..

http://users.sch.gr/gpantakis/wp-content/uploads/2012/12/Mar3.jpgΓεννήθηκε στον Πειραιά το 1919. Στο πάλκο, σαν τραγουδιστής και μπουζουξής,  ανέβηκε σχεδόν παιδί, το 1936, και γι’ αυτό έγινε γνωστός με το όνομα «Μαρινάκης».

Παράλληλα ασχολήθηκε με το γράψιμο ρεμπέτικων. Σαν τραγουδιστής, μουσικός και συνθέτης ακολούθησε τη σχολή του Μάρκου Βαμβακάρη. Είναι αυθόρμητος και πηγαίος.

Τα τραγούδια του όλα πάνω σε δικούς του στίχους ανήκουν στα κλασσικά δείγματα του ρεμπέτικου. Τραγούδησε με πάθος τους καημούς του λαού μας, τα βάσανα και τους αγώνες του στην Κατοχή, την αγάπη, τον πόθο για μια άσπρη μέρα. Ο Μαρίνος Γαβριήλ είναι χαρακτηριστικός εκπρόσωπος της «λεβέντικης» νοοτροπίας στο ρεμπέτικο.

«Το σπίτι μου ήταν φτωχό κι έτσι αναγκάστηκα από πολύ μικρός να μπω στη βιοπάλη. Τότε έμενα στην οδό Κανελλοπούλου, στη συνοικία Καλοκαιρινού, λίγο παραπάνω από τα Βούρλα.  Ήμουν δεν ήμουν δέκα χρονών όταν άρχισα τη δουλεία.  Σαν γίνηκα 15 χρονών, δούλευα σ ένα χοντροχασάπη, τον Γιάννη Φάνη, που ήταν και ο πρώτος δάσκαλός μου.»

Πηγή ανάρτησης: Παντάκης Γιώργος

Συνθέσεις του:
  • Απόψε περιμένω
  • Βάλε μυαλό
  • Βαρυχειμωνιά
  • Βήμα, βήμα
  • Δε σε φοβάμαι Γερμανέ
  • Διπλό παιχνίδι
  • Ε.Α.Μ.
  • Είμαι ένα παλιόπαιδο
  • Έλλη
  • Η αγάπη δεν πουλιέται
  • Η ζωή κυλά σαν το νεράκι
  • Η ιστοριά του λαϊκού τραγουδιού
  • Θρέμμα του Πειραιά
  • Κάνε κουράγιο μάνα μου, κι εγώ θα έρθω πάλι
  • Κάπελα καταραμένε
  • Κι αν ξεκλαρήσαν το δενδρί εμείνανε οι ρίζες
  • Λεμονίτσα
  • Μαζί σου που ΄χω μπλέξει
  • Μανωλάκη μου Μανώλη
  • Μες στη ζωή μου την διπλή
  • Μποέμικα θα ζήσω την ζωή μου
  • Να ΄μουνα τα να ΄μουνα
  • Ν.Α.Τ.Ο.
  • Νυχτοπούλι
  • Ξημερώνω και βραδιάζω
  • Ο Αγαθοκλής
  • Ο διαβάτης
  • Ο κολπαδόρος
  • Ο κυρ-Ανδρέας
  • Παράτα το παλιό βιολάκι
  • Περιπλανώμενος
  • Σε μιά γωνιά της ταβέρνας
  • Σκουφιά
  • Τα καλά παιδιά
  • Τα πάντα μου εχάρισες
  • Τον Γαβαλά τον σκοτώσανε
  • Το κλειδάκι
  • Το παλικάρι θα φανεί
  • Το παράπονο του Τσιάνο
  • Φτώχεια
  • Χανουμάκι
  • Χάρε, άχαρε
  • Χιλιάδες τόνους σίδερα

http://users.sch.gr/gpantakis/wp-content/uploads/2012/12/Mar4.jpg
Μαρίνος Γαβριήλ ή Μαρινάκης, 1938.

Πηγή ανάρτησης: Παντάκης Γιώργος




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Next page